Tankar

Jag måste verkligen skriva av mig. Därför gjorde jag en kategori tankar/åsiker, kommer vara både åsikter och tankar, inte för jag kommer skriva sånahär inlägg så ofta (tror jag inte?!). Men i alla fall så gillar jag att bara skriva av mig.
-
 
Igår var en ganska jobbig dag, tänkte väldigt mycket, tror faktiskt jag lärde mig någonting väldigt viktigt. Något som jag alltid velat lära mig men aldrig riktigt förstått, för man tar så mycket förgivet och vissa saker kan man inte ens tänka sig att de faktiskt bara helt plötsligt kan försvinna och vad de än är och handlar om. Man ska verkligen ta vara på allting man har, man ska tänka på de i alla fall försöka så gott man kan. Eftersom jag tror att något alla måste lära sig i livet är att inte bara ta allting förgivet. Jag har insett hur mycket jag älskar de som är nära, hur mycket tid jag vill tillbringa med de jag älskar familj & vänner.
-
 
  Vill inte slänga iväg mitt liv på något jag inte ens gillar att göra utan bara följa mina drömmar och bara kämpa ända till toppen, inte bara tro att man är i någon trygg hörna där man kan vara och bara få allting framför sig. För nej, man måste kämpa till man når dit man vill och blir den man vill och trivs i att vara. Sedan aldrig falla ner. Jag är ung och man är bara tonåring en gång, liksom allting man kan göra? Visst de är inte alltid lätt och perfekt, verkligen inte. Det är så mycket som händer man börjar insé bra och dåliga saker och vad livet egentligen är, man måste ta tag i sitt liv även fast det är så mycket hål på vägen som så lätt man faller ner i och får en att sluta kämpa och får en att ge upp, det är just det man måste klara ta sig över.
 Jag vill ta vara på denna tiden. Tänk när man blir äldre och verkligen inte har något minne av när man var tonåring, bara att man gick i skolan och pluggade? Visst det är jääättte viktigt med skolan nu, för att klara resten av livet. Ändå vill jag ta vara på denna tiden och göra något roligt av de, skapa minnen med vänner gå på fester, göra helt galna saker som jag bara kan göra nu liksom ska jag göra de när jag blir vuxen eller? För nej, de är inte samma sak då, de är just nu när man e tonåring man får ta vara på all tid och göra det bästa av de. Göra de aldra galnaste sakerna man kan tänka sig, bara ha roligt, släppa loss och leva livet. Gå sin egen väg, verkligen kämpa dit man vill och bara ha så galet skoj det bara går, inte bry sig om vad någon annan tycker eller tänker. Jag vet att det är svårt men därför ska man kämpa. 
 
 
"Bara ännu en tid bara ännu ett steg de handlar om ditt liv du får aldrig va feg, för de du inte dör av blir du starkare av trotts att livet är en bitch. Det är bara ännu en dag" - Petter

Kommentarer
Postat av: anonym

du har ju vett i skallen! ta vara på din tid som tonåring, gör misstag för det är då man lär sig! puZZ

2012-11-09 @ 00:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0